Σάββατο 30 Απριλίου 2011
Έφυγε ο Λάκης Σάντας
Μια εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης, ο Λάκης Σάντας, ο άνθρωπος που μαζί με τον Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη γερμανική σημαία από την Ακρόπολη, απεβίωσε σήμερα, σε ηλικία 89 ετών, ένα μήνα πριν την συμπλήρωση 70 χρόνων από το κατέβασμα της “σβάστικας” από τον ιερό βράχο.
Ο Απόστολος Φιλίππου Σάντας γεννήθηκε στις 22/2 του 1922 στην Πάτρα, με καταγωγή από τη Λευκάδα. Το 1934, η οικογένεια του εγκαθίσταται στην Αθήνα. Τελειώνει το γυμνάσιο το 1940 και εισάγεται στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Τη νύχτα της 30ής προς 31η Μαΐου 1941, θα κατεβάσει, μαζί με το φίλο του Μανόλη Γλέζο τη χιτλερική σημαία από το βράχο της Ακρόπολης. «Ήταν η πρώτη ανάσα της αντίστασης», είπαν στη Βουλή, τιμώντας τον Λάκη Σάντα και το Μανώλη Γλέζο, το Νοέμβριο του 2008. «Δύο δεκαοκτάχρονα που έπαιξαν με την ιστορία, είδαν ένα σύμβολο και αποφάσισαν να γίνουν σύμβολα οι ίδιοι».
Το 1942 εντάσσεται στο ΕΑΜ και λίγο αργότερα στην ΕΠΟΝ και βγαίνει στο βουνό με τον ΕΛΑΣ. Πήρε μέρος σε αρκετές μάχες στην Αιτωλοακαρνανία, στη Φθιώτιδα και στην Αττικοβοιωτία και το 1944 τραυματίστηκε. Το 1946 εξορίζεται στην Ικαρία, το 1947 φυλακίζεται στην Ψυττάλεια, απ’ όπου το 1948 στέλνεται στην Μακρόνησο. Θα διαφύγει στην Ιταλία και θα ζητήσει πολιτικό άσυλο στον Καναδά, όπου θα ζήσει μέχρι το 1962. Το 1963 θα επιστρέψει στην Ελλάδα.
«Δεν κυνηγάω ποτέ τη δημοσιότητα γιατί θεωρώ ότι έχει εξευτελιστεί το ζήτημα πάρα πολύ. Την αντίσταση δεν την κάναμε μόνο εμείς, έχουν σκοτωθεί χιλιάδες παλικάρια, γυναίκες και άνδρες, “ανώνυμοι”» έλεγε.
Εξιστορώντας το εγχείρημα υποστολής της σημαίας στον Ηλία Πετρόπουλο, είχε πει: «Κι έξαφνα ένα δειλινό που ήμαστε στο Ζάππειο και ο ήλιος έγερνε λούζοντας τον ορίζοντα με εκείνα τα χρώματα που μόνο ο αττικός ουρανός έχει, τα μάτια μας γύρισαν στον βράχο της Ακροπόλεως. Μέσα στο υπέροχο φόντο της δύσης σταθήκαμε και κοιτούσαμε. Και τότε… το βλέμμα μας έπεσε πάνω στη σημαία τους που υπερήφανα κυμάτιζε ψηλά-ψηλά και η βαριά σκιά της πλάκωνε καταθλιπτικά όλη την Αθήνα, όλη την αττική γη. Να τι πρέπει να τους κάνομε! Ήρθε η σκέψη σαν σπίθα. Να τους την πάρουμε. Να την γκρεμίσουμε και να την ξεσχίσουμε και να πλύνουμε έτσι τη βρωμιά από τον Ιερό Βράχο. Την είχαν στήσει αυτήν την ίδια την πολεμική τους σημαία οι Ναζί θριαμβευτικά ως τότε στη Βαρσοβία, στη Βιέννη, στην Αμβέρσα, στη Νορβηγία, στο Παρίσι και στο Βελιγράδι και απειλούσαν να τη στήσουν σε όλο τον κόσμο τότε. Μα εδώ είναι Ελλάδα. Είναι η μικρή χώρα που απ’ αυτή ξεπετάχτηκε η φλόγα του Πολιτισμού. Είναι η χώρα που δίνει το παράδειγμα πάντα στις κρίσιμες στιγμές της Ιστορίας».
Η οικογένειά του ευχαριστεί θερμά τον διευθυντή, τους γιατρούς και τους νοσηλευτές του Κέντρου Αναπνευστικής Ανεπάρκειας στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας (Μ.Α.Θ.) του νοσοκομείου “Σωτηρία”, που έκαναν ό,τι ήταν δυνατόν για να τον σώσουν.
ΑΠΕ – ΜΠΕ
Μας πάνε για επιμήκυνση και διαρκή εξαθλίωση!!!
http://hassapis-peter.blogspot.com/2011/04/blog-post_7394.html
ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟ «ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ»… «Στα σκουπίδια του Υπουργείου Πολιτισμού τριών αιώνων Θεατρική Ιστορία»
Κείμενο Δημήτρης Κραουνάκης
Το «Θεατρικό Μουσείο» ήταν έργο του ιστορικού του θεάτρου μας Γιάννη Σιδέρη που από το 1938 ως το θάνατο του το 1975 ακούραστα συγκέντρωσε όλο αυτό το υλικό..
Ποιητής, θεατρικός συγγραφέας ,μεταφραστής, καθηγητής σε σχολεία και δραματικές σχολές ήταν η «ψυχή» αυτού του μεγάλου έργου…
Γράφει το 1972 ο Μάνος Κατράκης για τον Γιάννη Σιδέρη…
«…Ηταν ό άνθρωπος που ανάλωσε την ζωή του υπηρετώντας αθόρυβα και δημιουργικά, με υπέρθεη αγάπη το θέατρο μας…Που τρέχει μαζί μας βήμα, βήμα σαράντα και χρόνια …Εμείς θα φύγουμε ο Σιδέρης θα μείνει. Θα μείνουμε και μεις αλλά σαν παρενθέσεις, σαν κόμματα ή σαν ερωτηματικά, σπάνια κάποιοι σαν θαυμαστικά..
Όμως το μεγάλο θαυμαστικό είναι ο Σιδέρης που κατάφερε να καρφώσει τρυπώντας με τα δάκτυλα του σ ένα τσιμεντένιο τοίχο την ταμπέλα της ιστορίας όλων μας. Την ταμπέλα του «Θεατρικού Μουσείου». Με τόση πίστη, με τόση αγάπη…»
2011 Απρίλης. Για οικονομικούς λόγους το «Θεατρικό Μουσείο» έκλεισε.. Οι εργαζόμενοι είχαν να πληρωθούν μήνες.. Ο Πρόεδρος του ο Κώστας Γεωργουσόπουλος δεν μπορεί να κάνει τίποτα παρά να παρακαλά να δεί τους «αρμόδιους» Υπουργούς , τον Δήμαρχο, όποιον θα μπορούσε να βοηθήσει…
Κρίση…Δέν υπάρχουν χρήματα… Για κάποιους όμως υπάρχουν χρήματα …Ας πούμε για το «Ελληνικό Φεστιβάλ» με τις δεκάδες ξένες παραγωγές. Λές και δεν θα μπορούσαν με αυτά τα χρήματα να ενισχύσουν τουλάχιστον για φέτος μόνο την ντόπια θεατρική και μουσική παραγωγή…Να δουλέψουν κάποιοι Ελληνες ηθοποιοί, μουσικοί κλπ…Όχι θα πρέπει να κάνουμε την «φιγούρα» μας και ας πεινάνε οι άλλοι !!…
ΥΠΑΡΧΕΙ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ;
Το «Θεατρικό Μουσείο» έκλεισε τις πόρτες του, ιστορικά θέατρα, όπως το «Αμφιθέατρο» του Σπύρου Ευαγγελάτου κλείνουν, πολιτιστικές παραγωγές δεν γίνονται παρά ελάχιστες και αυτές σε διάφορα... «ιδρύματα» και «μέγαρα»…
Και το αρμόδιο Υπουργείο τι κάνει;
Υπουργείο Πολιτισμού υπάρχει ή είναι μόνο Τουρισμού ;
Ο Υπουργος «Πολιτισμού» μιλάει μόνο για Τουρισμό…Τον ακούσατε τόσους μήνες να μιλά για Πολιτισμό; Τον είδατε να βλέπει κάποιο άνθρωπο του Πολιτισμού;
Ο τόσο σημαντικός δάσκαλος και σκηνοθέτης Σπύρος Ευαγγελάτος δήλωσε ότι προσπαθούσε να δεί τον Υπουργό μήνες και δέν τον δέχτηκε…Ποιός ο κ.Γερουλάνος δεν δέχτηκε τον Σπύρο Ευαγγελάτο !!!
Σε μια επιστολή τριακόσιοι τόσοι σημαντικοί άνθρωποι του πολιτισμού τα ίδια έλεγαν πιο..μαλακά γιατί ελπίζουν…
Εγώ σαν παραγωγός πολιτιστικών εκδηλώσεων τριάντα και χρόνια, πέρσυ και για έξι μήνες προσπαθούσα να δώ όχι τον υπουργό αλλά την διευθύντρια του γραφείου του, σαν εκπρόσωπος ένος μικρού νησιού 800 κατοίκων όπου θέλαμε να οργανώσουμε κάποιες πολιτιστικές εκδηλώσεις κυρίως για την τουριστική τόνωση του …
Ούτε η Διευθύντρια δεν με δέχτηκε και ας έβαλα… «μέσον» γραφείο άλλου Υπουργού!!!! Αναγκάστηκα και έστειλα επιστολή στον Πρωθυπουργό …Και τι έγινε;;; Τα παράτησα όπως τα παρατάνε και τόσοι άλλοι που βλέπουν την αδιαφορία της Πολιτείας, που δεν αντέχουν την κακή συμπεριφορά κάποιων που μέχρι χθές δεν τους ήξερε ούτε ο…θυρωρός τους και που απέκτησαν μια καρέκλα και ξαφνικά ένιωσαν ότι έγιναν κάτι…
Πρίν 15 χρόνια ανεβάσαμε στο «Ηρώδειο» το έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα «Δόνα Ροζίτα» με την Κατερίνα Βασιλάκου που δυστυχώς μας «έφυγε» νωρίς…
Με αφορμή το προσωρινό – θέλω να ελπίζω - κλείσιμο του «Θεατρικού Μουσείου» θέλω να στείλω ένα μήνυμα στο Υπουργό μόνο… Τουρισμού.. Μια σκέψη και μια φράση που συχνά έλεγε ο Λόρκα. Θεωρούσε το θέατρο – και γενικά τις τέχνες- σαν βαρόμετρο που δείχνει την ακμή ή την παρακμή ενός κράτους..
«Ενας λαός», έλεγε «που δεν βοηθά και δεν υποστηρίζει το θέατρο του άν δέν είναι νεκρός είναι ετοιμοθάνατος…!!»
Ένα Κράτος θα έλεγα εγώ…
Δημήτρης Κραουνάκης
Σημ. Αντιγράφω την ανακοίνωση των εργαζομένων στο «Θεατρικό Μουσείο», την φωνή απελπισίας τους….Ελπίζω κάποιος να τους ακούσει….
Έκκληση Για Το Θεατρικό Μουσείο
«Στα σκουπίδια του Υπουργείου Πολιτισμού τριών αιώνων Θεατρική Ιστορία»
«Παρά τις μακροχρόνιες και επανειλημμένες εκκλήσεις προς το Υπουργείο Πολιτισμού, το μοναδικό Θεατρικό Μουσείο της χώρας που γέννησε το Θέατρο, κλείνει. Η ιδέα του θεατρικού Μουσείου που ξεκίνησε το 1938 από τον Γιάννη Σιδέρη, άντεξε τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, την Δικτατορία, και εδραιώθηκε το 1976 την εποχή της μεταπολίτευσης, εκπνέει την εποχή του ΔΝΤ, την εποχή της απόλυτης εκποίησης όχι μόνο των οικονομικών αξιών, αλλά κυρίως της εθνικής και πολιτισμικής απαξίωσης. Ως υπόδουλοι διαχειριστές οι κρατικοί λειτουργοί εκποιούν την πολιτισμική μας ταυτότητα. Είναι μοιραίο η μοναδική θεατρική κιβωτός του τόπου να κλείνει την εποχή που κυβερνάει τη χώρα ο εγγονός του ιδρυτή του Εθνικού Θεάτρου (Γεώργιος Παπανδρέου) και που υπουργός Πολιτισμού είναι ο εγγονός του ιδρυτή του Μουσείου Μπενάκη (Αντώνης Μπενάκης).
Το Θεατρικό Μουσείο δεν αποτελεί ένα μεγάλο φορέα που απαιτεί υψηλές επιδοτήσεις και μεγάλα κονδύλια. Με 3 αιώνων θεατρικό μουσειακό υλικό εκτεθειμένο στο υγρό και ακατάλληλο υπόγειο του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου της Αθήνας και χιλιάδες τόμους θεατρικών βιβλίων στοιβαγμένων σε μισθωμένο οίκημα στα Πατήσια, προσπαθούσε να επιβιώσει κάτω από την αναλγησία και την αδιαφορία της «πολιτισμικής» πολιτικής που στόχευε στην προβολή του πολιτισμού μας, υπό το πρίσμα μιας εμπορικής ιλουστρασιόν εκδοχής, ακριβών διεθνών διαγωνισμών και διοργανώσεων, τα υπέρογκα έξοδα των οποίων είχαν από καιρό οδηγήσει στην χρεοκοπία πολλούς σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς.
Η νέα οικονομική κατάσταση απλώς ολοκλήρωσε την διαδρομή ενός τέλματος που χρόνια τώρα φαινόταν ως η κατάληξη μιας αλόγιστης και ανύπαρκτης εθνικής πολιτισμικής πολιτικής. Το Θεατρικό Μουσείο αποτελεί το μοναδικό στο είδος του Μουσείο όχι μόνο στην χώρα, αλλά και γενικότερα στην περιοχή των Βαλκανίων. Τροφοδοτεί ερευνητές από όλο τον κόσμο και συνεργάζεται με το Υπουργείο Εξωτερικών και Πολιτισμού ως διεθνής κόμβος θεατρικών πληροφοριών.
Αποτελεί το μεγαλύτερο θεατρικό αρχείο, απολύτως απαραίτητο για την μελέτη, έρευνα και καλλιτεχνική παραγωγή των παραστατικών τεχνών γενικότερα. Το υπουργείο αδυνατεί να επιδοτήσει ένα φορέα που απασχολεί μόνον 14 υπαλλήλους (οι οποίοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας) που προσπαθούν να διαχειριστούν 3 αιώνων θεατρικό υλικό το οποίο κινδυνεύει να πεταχτεί στα σκουπίδια. Αυτή την κρίσιμη ιστορική στιγμή που διακυβεύεται η οικονομική εξαθλίωση, η εθνική μας αυθυπαρξία, η κοινωνική πρόνοια, η παιδεία, η πολιτισμική μας εξαφάνιση μπορεί να φαντάζει ως το «μικρότερο» από τα μύρια δεινά. Όμως αυτό που πάντα μπορούσαμε να αντιτάξουμε στα μεγάλα οικονομικά λόμπυ που διαχειρίζονταν την τύχη μας, ήταν η μοναδική «βαριά» βιομηχανία που έχουμε: ο Πολιτισμόςμας.
Διαμαρτυρόμαστε για την οικονομική και πολιτισμική εξαθλίωση που βιώνουμε και ζητούμε συμπαράσταση σε αυτό τον άνισο αγώνα.»
Οι εργαζόμενοι του θεατρικού μουσείου
Σημ.Αντιγράφω και την ανακοίνωση της Διοίκησης του «Θεατρικού Μουσείου»
Το Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Κέντρου Μελέτης & Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου – Θεατρικού Μουσείου, απευθυνόμενο στο ελληνικό θεατρικό κοινό, την πανεπιστημιακή και την άλλη εκπαιδευτική κοινότητα, τα Μ.Μ.Ε και τη θεατρική συντεχνία, έχει να ανακοινώσει τα εξής:
Α. Το Κέντρο μας, με έτος ιδρύσεως το 1938, εδώ και 40 χρόνια επιχορηγείται αποκλειστικά από το Υπουργείο Πολιτισμού και με μικρά ποσά από την Εργατική Εστία.
Β. Δεν διαθέτει άλλους πόρους και δεν εισπράττει εισιτήριο εισόδου.
Γ. Με την εγγύηση του Υπουργείου Πολιτισμού, στο παρελθόν, ενοικίασε ακίνητο για να στεγάσει τη μεγάλη Βιβλιοθήκη του και το Αρχείο Αποκομμάτων (από το 1896).
Δ. Το Προσωπικό του εξυπηρετεί το κοινό της Βιβλιοθήκης, τον εκθεσιακό χώρο, το Αρχείο, τη Μηχανοργάνωση και την ψηφιοποίηση του υλικού και τροφοδοτεί το site.
Ε. Εξαιτίας της αδυναμίας του Υπουργείου Πολιτισμού να ανταποκριθεί στις ανάγκες, με αποτέλεσμα την οικονομική κατάρρευση:
α. Το Προσωπικό, απλήρωτο επί 4 μήνες, προέβη σε επίσχεση εργασίας.
β. Το Προεδρείο του Διοικητικού Συμβουλίου δικάζεται την 20ή Μαΐου 2011 για χρέη στο ΙΚΑ και υπεξαίρεση των ασφαλιστικών του Προσωπικού.
γ. Ως εκ τούτου, το Κέντρο αδυνατεί,
Ι) Να εξυπηρετήσει Καθηγητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς, δημοσιογράφους, ερευνητές, το θεατρικό και θεατρόφιλο κοινό, καθώς και τουρίστες από όλο τον κόσμο.
ΙΙ) Να εφοδιάσει με αρχειακό υλικό και οπτικοακουστικά ντοκουμέντα την εκπαιδευτική κοινότητα και τα Πανεπιστήμια του εξωτερικού.
ΙΙΙ) Να συνεχίσει να τροφοδοτεί το Μουσείο της Επιδαύρου με το ανάλογο κατ’ έτος εκθεσιακό υλικό.
ΣΤ. Το Διοικητικό Συμβούλιο, άμισθο και εκλεγμένο από τα μέλη του Κέντρου, την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου, οδηγείται με απελπισία στην αναζήτηση λύσεων (διάλυση του Σωματείου, εκποίηση της περιουσίας) για να αντιμετωπίσει τα αδιέξοδα, ανάμεσα στα οποία και η ποινική δίωξη του Προεδρείου, με την κατηγορία της υπεξαίρεσης οφειλών, τις οποίες, επί έτη, αναλάμβανε το Κράτος.
Το Διοικητικό Συμβούλιο ζητεί να καταβληθούν τα συσσωρευμένα χρέη και καλεί το Υπουργείο Πολιτισμού να αναλάβει, μετατρέποντας σε Κρατικό το μοναδικό Αρχείο και Μουσείο Θεάτρου του τόπου, με υλικό δύο αιώνων».
Σημ. Στις φωτογραφίες παιδιά από την σχολή Μωραϊτη στην επίσκεψη τους στο «Θεατρικό Μουσείο» πρίν λίγο καιρό [Από το site της σχολής] και ο ιδρυτής του Μουσείου Γιάννης Σιδέρης και βέβαια..πλήθος ηθοποιών στις μικρές φωτογραφίες.
Φύγε κ. Παπανδρέου ... Είσαι επικίνδυνος.!
Γράφει ο Αμφικτύων*
- Τι έγιναν τα χρήματα των φοβερών περικοπών μισθών-συντάξεων;
- Των αλλεπάλληλων φορολογικών επιβαρύνσεων;
- Των δυσβάστακτων εισφορών;
- Των υπέρογκων διοδίων και των πάντων εν γένει;
- Ως τώρα δεν μας δώσατε λογαριασμό. Που πήγαν τα κλεμμένα;
- Γιατί δεν μπήκε ούτε ένας στη φυλακή;
- Γιατί παραδώσατε τον επίγειο και υπόγειο πλούτο στους δανειστές;
- Γιατί έγινες επαίτης, ενώ μας χρωστούν οι Γερμανοί τις πολεμικές αποζημιώσεις;
- Γιατί δεν διαπραγματεύθηκες σκληρά;
- Γιατί ενώ η Κυβέρνηση -και τα κόμματα εξουσίας- απέτυχαν να συμμαζέψουν την οικονομία δεν κάνουν εκλογές, ώστε να αρθεί το αδιέξοδο, όπως έκαναν στην Πορτογαλία, Ιρλανδία και Ισλανδία; Δεδομένου ότι ο λαός στις τελευταίες εκλογές δεν σας έδωσε αυτή την εντολή και επομένως την ασκείτε καταχρηστικώς και κατά παράβαση του Συντάγματος. Πολλώ δε μάλλον που τον ξεγελάσατε με το "λεφτά υπάρχουν" και άλλα παρόμοια ψέματα.
- Γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν εξαντλεί το κύρος του ώστε να σχηματισθεί ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ (εκ των ικανοτέρων προσωπικοτήτων που διαθέτει ο Ελληνισμός) για να διαχειρισθεί την "μητέρα των κρίσεων";
- Γιατί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν συνιστά Δημοψήφισμα προκειμένου να εκφρασθεί ο λαός πάνω στα λίαν σοβαρά θέματα (Μνημόνια, παράδοση της Εθνικής Ανεξαρτησίας κ.α);
- Αν είχατε κ. Πρόεδρε την απαιτούμενη φιλοπατρία θα είχατε παραιτηθεί, για να γίνουν εκλογές, ώστε να δώσει λύση ο λαός στα σημερινά αδιέξοδα; Τι αναμένετε άραγε; Την πλήρη διάλυση και αποσύνθεση; Η τον διαμελισμό της χώρας; Μήπως θεωρείτε ως "εντολή" τα προφητικά λόγια της Κασσάνδρας (τ. πρόεδρου της Βουλής κ. Ψαρούδα-Μπενάκη) κατά την ανάληψη των καθηκόντων σας; Δηλαδή την παραχώρηση εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων. Ήδη συνετελέσθη κι’ αυτό.
______________________________
* Αμφικτύων είναι ο Υποστράτηγος ε.α Κωνσταντίνος Χρ. Κωνσταντινίδης-Συγγραφεύς-Ποιητής, μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών.
Ο κ. Παπανδρέου έχει «"πολύ κοντή και επιλεκτική μνήμη»"!
Προς σίγουρη χρεοκοπία.!
Παρασκευή 29 Απριλίου 2011
Κανείς δεν μπορεί να γλιτώσει μόνος του
Με τεντωμένα νεύρα, ακροποδητί, φτάσαμε στο Πάσχα, με άνοιξη που διστάζει να ξεμυτίσει, με κλίμα που περιγράφει τον μέσα καιρό, καιρό κρύο και θαμπό. Θα το θυμόμαστε κι αυτό το Πάσχα, αχνό, όπως αχνό θυμόμαστε το περασμένο, παραμονές του Μνημονίου, θα το θυμόμαστε μες στις προφητείες για τη χρονιά του ’11, σκληρή χρονιά, για όσους ξεπέφτουν και δυστυχούν, για όλους όσοι αγωνιούν, για όλους όσοι μαζεύονται να πιουν ένα ούζο με νηστίσιμα και γυρνάνε την κουβέντα στον παρόντα ζόφο και μαυρίζουν.
Αλλά έχουν και οι προφητείες τις διαψεύσεις τους, έχουν και οι ζόφοι τα φώτα που τους διαλύουν. Αίφνης, παρά τη σύγχυση και την απαισιοδοξία, όλο και περισσότεροι Ελληνες κατανοούν ότι από τη συμφορά δεν μπορείς να κρυφτείς ατομικά. Ακόμη κι αν γλιτώσεις μια περιουσία κι ένα εισόδημα, μια δουλειά, είναι δύσκολο να ζήσεις σε μια χώρα όπου οι περισσότεροι θα δυστυχούν, όπου οι κάδοι απορριμμάτων στις αστικές συνοικίες θα ‘ναι καβατζωμένοι από πρωινούς κυνηγούς-τροφοσυλλέκτες, όπου οι ζητιάνοι θα περνούν ανά τρίλεπτο στο καφενείο, και στις χωματερές θα αλληλοεξοντώνονται συμμορίες ρακομεταλλοσυλλεκτών, ένυλα slum που διαχέονται στο ιστορικό κέντρο και στις παρυφές, άυλα slum, ψυχικά, που διαχέονται σε όλη τη δημόσια σφαίρα: Πώς γλιτώνεις από αυτά;
Δεν γλιτώνεις. Ακόμη κι αν υψώσεις τοίχους με ηλεκτροφόρα συρματοπλέγματα στην παρ’ ημίν suburbiana, ακόμη κι αν το χρήμα έχει παρκάρει από καιρό στα νησιά Cayman, αφορολόγητο και θρασύ, ακόμη κι αν οι μετακινήσεις γίνονται πίσω από φυμέ τζάμια, ακόμη κι έτσι, ο ζόφος και ο κοχλασμός θα εισβάλλει από διάπλατες πόρτες μηντιακές: δεν κρύβεται, δεν θάβεται, δεν αποσιωπάται.
Δεν γλιτώνει λοιπόν κανείς. Ούτε ο πλούσιος ούτε ο μεσαίος. Ολοι θα ζουμε, ζούμε ήδη, σε μια υπόκωφη δυστοπία, με σιωπηρές πτωχεύσεις και αποδράσεις, με αιτήσεις μετανάστευσης, με απεγνωσμένες φυγαδεύσεις μικροαποταμιεύσεων, ανάμεσα σε σκονισμένα ενοικιαστήρια και οργισμένες αφίσες, σε έναν ακήρυκτο εμφύλιο, όπου συμφύρονται θύματα και θύτες αδιακρίτως, ενοχοποιημένοι και έξαλλοι εν ταυτώ. Ομως βλέπεις, ακούς, αφουγκράζεσαι, νιώθεις, ότι δεν πάει άλλο έτσι, όλοι να αλληλοϋποβλέπονται, όλοι να ενοχοποιούνται, όλοι να αδρανούν, όλοι να αναζητούν δοχείο για τη χολή που τους ανεβαίνει στο στόμα.
Κανείς δεν μπορεί να γλιτώσει μόνος του. Αλλά πώς θα αναγνωριστούν αυτοί οι πολλοί μόνοι σε ένα ενοποιημένο σύνολο, προσωρινό έστω, σε ένα όλον που θα ενώνει πολλαπλασιαστικά τις δυνάμεις, ώστε να αντέξουν το βάρος της συγκυρίας και να διαπλεύσουν τον μακρύ καιρό της κρίσης; Αυτός ο κοινός παρονομαστής αναζητείται τώρα, που θα συνενώσει σκόρπιες και ανοιμοιογενείς δυνάμεις προς κάποιο μίνιμουμ στόχο. Καλύτερα: ένας τελεστής, με τη μαθηματική έννοια· μια σχέση που θα μπορεί να δράσει πάνω σε όλη την υπάρχουσα ζοφερή σχέση και να τη μετασχηματίσει, να οδηγήσει σε μια ριζικά άλλη κατάσταση συνολικά.
Η κρίση οδηγεί σε υπερβάσεις και επανευρέσεις. Υπέρβαση των γνωστών εργαλείων, εννοιολογήσεων, συνηθειών· επανεύρεση μέσων, εργαλείων, εννοιών, στόχων. Υπερβαση των γνωστών ομαδώσεων ανά επάγγελμα, συντεχνία, κλάδο, συμφέρον, λόμπι, κλαν, συνλαμογικό γκρουπ· επανεύρεση άλλων πυρήνων για συσπείρωση: από το συγκεκριμένο ένυλο μικροπεδίο της κοινότητας έως το αφηρημένο, υπερβατικό μακροπεδίο της πατρίδας. Νέοι στόχοι: σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, επείγει η υπεράσπιση της δημοκρατικής τάξης, της ουσίας της, και όχι η περιστολή και η συρρίκνωσή της για δήθεν πρακτικούς λόγους.
Επείγει η ριζική αναθεώρηση του κυρίαρχου οικονομισμού υπέρ των λατρευομένων αγορών, αυτού που μάς οδήγησε εν πολλοίς στον παρόντα ζόφο. Επείγει η επανεπινόηση του πολιτικού. Η πολιτική κοινωνία οφείλει τώρα, περισσότερο από ποτέ πριν, να ανασυνταχθεί και να απαιτήσει δικαιοσύνη: δίκαιη φορολογία, δίκαιη κατανομή βαρών, τιμωρία κλεφτών, επίορκων και φοροφυγάδων. Δικαιοσύνη στο υλικό και στο ηθικό πεδίο, αλληλένδετα. Πώς καλούνται να θυσιαστούν μαζικά οι αδύναμοι, όταν κανείς επιφανής της κλεπτοκρατίας δεν έχει πληρώσει, δεν έχει τιμωρηθεί; Η επανεπινόηση του πολιτικού άρα περνάει, πρώτα απ’ όλα, από την απονομή δικαιοσύνης. Χωρίς υστερία, χωρίς δημαγωγία· ψυχρά, με ιστορική ευθύνη. Τότε, μπορούμε να δούμε και τους άλλους όρους του συνανήκειν, τους υπερβατικούς και προωθητικούς ― ώστε να δράσει ολοκληρωμένα ο τελεστής.
Ο υπόκωφος εμφύλιος που ζούμε τροφοδοτείται από οργή, από φόβο και σύγχυση. Τροφοδοτείται όμως και από δόλια φερέφωνα, όρνια αγορών, νεοδοσίλογους αριβίστες που πλασάρονται σε θέσεις κυριαρχίας πατώντας σε κοινωνικά ερείπια. Αλλά ο εμφύλιος, έτσι όπως διεξάγεται τώρα, τυφλός και πανδαμάτωρ, συδαυλισμένος κιόλας από τους αριβίστες, θα αφανίσει τους αδύναμους, θα πλήξει σφοδρά τους μεσαίους, θα ψαλιδίσει ακόμη και τους αστούς. Αυτό τον σωρό ερειπίων, το σωρό της αδικίας, ας δούμε πρώτα απ’ όλα: ορθώνεται και φράζει το μέλλον.
H ΚΟΖΑΝΗ ΠΟΣΟ ΠΙΑΝΕΙ;
Όπως εξήγησε σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιόφωνο του "Σκάι": «Η Χαλκιδική είναι η γη Χαναάν των Βαλκανίων με ατελείωτες εκτάσεις που μπορούν να πουληθούν -όχι απλά να αξιοποιηθούν- για να γίνουν τουριστικές μονάδες».
Δε μου λες ρε Αλεκάρα, η Κοζάνη (μαζί μ’ εσένα) πόσο πιάνει;
ΧΑΡΡΥ ΚΛΥΝΝ: ΜΕΓΑΛΟΣ Ο ΘΕΟΣ, ΜΙΚΡΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ...
ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΠΕΦΤΕΙ ΣΥΝΝΕΦΟ!
Στις 3 Ιουνίου θα απονεμηθεί τιμητικό βραβείο στον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας για τη σταθερή αντικαπνιστική στάση που διατηρεί και την υιοθέτηση αυστηρής αντικαπνιστικής πολιτικής. (ΕΛΛΑΔΑ: Η ΜΟΝΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΑΠΕΤΥΧΕ ΠΑΤΑΓΩΔΩΣ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ!!!)
Στη λίστα με τους 100 κορυφαίους στοχαστές για το 2010, την οποία συνέταξε το περιοδικό "Foreign Policy", περιλαμβάνεται ο Έλληνας πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου. (ΣΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΣΟΧΑΖΕΤΑΙ Ο ΚΟΡΥΦΑΙΟΣ ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ ; - MΗΔΕΝ ΕΙΣ ΤΟ ΠΗΛΙΚΙΟ!!!)
Ιδιαίτερα σημαντική διάκριση για τον πρωθυπουργό, Γιώργο Παπανδρέου, ο οποίος τιμήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής στο κέντρο του Βερολίνου , με το βραβείο «Κβαντρίγκα (Quadriga) 2010», για τους χειρισμούς του στα ζητήματα της ελληνικής οικονομίας και για την αποτροπή της χρεοκοπίας (ΚΑΤΑ ΚΟΙΝΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΕΙ)
Σε πήρανε χαμπάρι και σπάνε πλάκα μαζί σου ρεεε…
Πέμπτη 28 Απριλίου 2011
Η επανάσταση είναι πλέον αναπόφευκτη
1983: Ο προφητικός λόγος τού Χάρρυ Κλύνν !
Όταν είναι οξυδερκής, όταν εμβαθύνει στά πολιτικά καί κοινωνικά τεκταινόμενα, καί όταν είναι ικανή νά…..
περάσει από τήν ανάλυση τών κοινωνικών παραστάσεων στήν σύνθεση καί στό πολιτικό-κοινωνικό συμπέρασμα, μπορεί νά εξελιχθή σέ διδακτικό καί διαπαιδαγωγητικό εργαλείο γιά τόν λαό!
Πολλά τά παραδείγματα ταλαντούχων σατυρικών ποιητών καί στιχοπλόκων στό διάβα τών αιώνων, από τήν εποχή τής Αρχαίας Αθήνας ( Αριστοφάνης) μέχρι καί σήμερα.
Ο Χάρρυ Κλύνν, αυτός ο μεγάλος, ταλαντούχος καί οξυδερκής κωμικός τής χώρας μας, έχει κατ’ επανάληψη διατυπώσει εύστοχες σκέψεις, μέσα στήν ροή τών σατυρικών γυμνασμάτων του, καί τιμά μέ τό έργο του τήν χώρα μας.
Έχει, λοιπόν, πολύ ενδιαφέρον σήμερα νά ξαναδιαβάσουμε μία πολύ παλαιά ρήση του.
Μία ρήση, που, όταν τήν διατύπωνε τότε, μπορεί νά προκαλούσε τόν ακράτητον γέλωτα στό μεγαλύτερο τμήμα τού κοινού του ( αλλά λιγώτερους νά παρακινούσε τότε σέ βαθύτερες σκέψεις), όμως, σήμερα, ξαναδιαβάζοντάς την, αναδύεται μπροστά μας ένα περιεχόμενο τόσον αληθές καί προφητικό, ώστε νά προκαλεί στόν καθ’ ένα μας ανάμεικτα συναισθήματα αγανάκτησης καί θλίψης.
Αγανάκτησης, γιατί, μέ αυτήν τήν ρήση του, ο Χάρρυ Κλύνν εκραύγαζε από τότε σχεδόν μόνος του ( εις ώτα μή ακουόντων) γιά τήν μεγαλύτερη πολιτική απάτη, που διεπράχθη εις βάρος τού Ελληνικού λαού καί τού τόπου από έναν τυχοδιώκτη πολιτικό τής δεκαετίας τού 1980!
Καί θλίψης, γιατί οι συμπολίτες μας, που είχαν ( όπως καί ο Χάρρυ Κλύνν) αντιληφθή από τότε τήν μεγάλη καταστροφή, είς τήν οποίαν οδηγούσε τόν τόπον αυτός ο πολιτικός ολετήρας τής χώρας μας, δέν αρκούσαν αριθμητικώς γιά νά υπερκεράσουν όλους εκείνους, οι οποίοι, ενώ οι ίδιοι αυτοπαγιδεύθηκαν τόσο εύκολα απ’ αυτόν τόν πολιτικό απατεώνα καί λαοπλάνο, συμπαρέσυραν ( κατ’επανάληψη) σ’ αυτήν τήν απίστευτη φενάκη καί ολόκληρη τήν χώρα μας καί τόν λαόν της.
Τά αποτελέσματα αυτού τού ελληνικού δράματος, που ξεκίνησε τό 1981, τά βιώνουμε σήμερα όλοι μας, μέ τόν πλέον δραματικό καί οδυνηρό τρόπο!
Πρίν από 28 χρόνια!
ΜΠΟΥΑΤ “Διαγώνιος” στήν Πλάκα, αρχές τού 1983!
Παράσταση τού Χάρρυ Κλύνν, μέ τίτλο: “Αλλαγή καί πάσης Ελλάδος” ( απομαγνητοφώνηση)
Χάρρυ Κλύνν:
«Εδώ καί δύο χρόνια έχει αρχίσει τό μεγάλο κακό,
που θά μετατρέψει σιγά-σιγά τούς Έλληνες
σέ λαό πιθήκων,
σέ λαό ψηφοφόρων, δημοσίων υπαλλήλων, καταναλωτών, κρατικοδίαιτων επιχειρηματιών, κομπιναδόρων καί συνδικαλισταράδων.
Θά υπάρχει όμως
μία Ελλάδα πτωχευμένη
κι ένας λαός στά όρια τής οικονομικής καί τής ηθικής εξαθλίωσης»
Πηγή: Ειδήσειςχωρίς... συμφέροντα
February 26, 2011
Ευχαριστώ για την αποστολή
Χ.Κ.
Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΣΑΣ Κ. ΚΑΜΙΝΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ!
O Δήμαρχος Αθηναίων Γ. Καμίνης δεν επέτρεψε στους δημοσιογράφους του Δημοτικού Ραδιοφωνικού Σταθμού 9.84 να εύχονται στους ακροατές τους «ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ» και αντιπρότεινε να τους εύχινται απλώς «ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ» μόνο και μόνο για να μη προσβληθεί το θρησκευτικό αίσθημα των Μουσουλμάνων μεταναστών. Για το ίδιο λόγο δε επέτρεψε και την από ραδιοφώνου μετάδοση της Αναστάσιμης Λειτουργίας!
ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΗΡΕ (με αφορμη του Gay Pride στην Αθήνα υπό την αιγίδα του Δήμου) ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ.
Την παραθέτω χωρίς παραπάνω σχόλια:
«Ο κύριος Καμίνης δίνει ρεσιτάλ ρατσισμού και ξενοφοβίας αφού δεν έχει συνειδητοποιήσει ότι σε αυτή την πόλη δεν ζουν πλέον μόνο όμοιοι του αλλά είμαστε και εμείς, οι οικονομικοί μετανάστες και μετανάστριες του Ισλάμ.
Θα έπρεπε λοιπόν να σεβαστεί τα δικά μας ήθη και έθιμα που τιμωρούν την ομοφυλοφιλία με θάνατο και η εκδήλωση της σε δημόσιο χώρο απαγορεύεται αυστηρά στις πατρίδες μας.
Η απόφαση του να μας υποχρεώσει να γίνουμε μάρτυρες αυτού του αμαρτωλού, βλάσφημου θεάματος είναι φασιστική, ισλαμοφοβική και δείχνει έλλειψη σεβασμού απέναντι στο Ισλάμ και την μουσουλμανική μειονότητα.
Καλούμε τον δήμαρχο Καμίνη να σταματήσει αυτό το ρατσιστικό αίσχος. Εάν κρίνει ότι αυτό θα περιόριζε τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων, υπάρχει και η άλλη λύση,
Να τους αφήσει να παρελάσουν ώστε να ασκήσουν το δικαίωμα τους και μετά να αφήσει και εμάς να τους σκοτώσουμε, σύμφωνα με τα ήθη και τα έθιμα μας.
Οποιαδήποτε άλλη πράξη του θα δείξει το έλλειμμα σεβασμού που έχει για τους μετανάστες.»
Στη μια μονάδα η διαφορά ΠΑΣΟΚ-ΝΔ
Στη μία μονάδα διαμορφώνεται η διαφορά μεταξύ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ σύμφωνα με δημοσκόπηση της VPRC που δημοσιεύεται αύριο στα “Επίκαιρα”.
Συγκεκριμένα στην εκτίμηση εκλογικής επιρροής το ΠΑΣΟΚ συγκεντρώνει 31.5%, η ΝΔ 30.5%, το ΚΚΕ 12%, ο ΛΑΟΣ 7.5%, ο ΣΥΡΙΖΑ 5%, οι Οικολόγοι-Πράσινοι 3.5%, η Δημοκρατική Συμμαχία 1.5% και η Δημοκρατική Αριστερά 2% . Στην έρευνα καταγράφεται 1.5% για τη Χρυσή Αυγή, 1% για την ΑΝΤΑΡΣΥΑ και 4% στα υπόλοιπα κόμματα.
Επίσης το 89% εμφανίζεται δυσαρεστημένοι απο την κυβέρνηση και το 80% δηλώνει πως η πορεία που ακολουθεί η χώρα ειναι προς λάθος κατεύθυνση. Το 50% ζητάει η χώρα να απεμπλακεί απο το Μνημόνιο, το 63% πιστεύει πως υπήρχαν και άλλες λύσεις πλην του Μνημονίου.
Πολλά μηνύματα στέλνουν οι πολίτες γενικά προς το πολιτικό σύστημα: το 45% δηλώνει πως δεν θα πάει να ψηφίσει ή θα ψηφίσει λευκό ενώ το 65% εκτιμά ότι κανένα κόμμα δεν έχει τις προτάσεις για να αντιμετωπίσει καλύτερα την κρίση।
neapolitika
Τετάρτη 27 Απριλίου 2011
ΑΚΟΥΣΤΕ ΠΡΙΓΚΙΠΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ…
Δημοσιογράφοι… Είστε πιο θλιβεροί κι από αυτήν ακόμα την παράλυτη κυβέρνηση του μυαλοσακατεμένου που βύθισε, με τη δική σας συνδρομή και βοήθειά, την Ελλάδα στην εξαθλίωση και στην αβεβαιότητα…
Δημοσιογράφοι… Είστε πιο δούλοι και από τους δούλους, πιο υποτακτικοί από τους υποτακτικούς, πιο
Δημοσιογράφοι… Καταντήσατε νεροκουβαλητές των νταβατζήδων και ξεδιάντροπα τσιράκια της σοσιαλιστική χολέρας..
Δημοσιογράφοι… Είστε κατάπτυστα και μισητά ανθρωπάκια από την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού…
Δημοσιογράφοι… Γελοιοποιήσατε το λειτούργημα ελέγχου της εξουσίας και μετατρέψατε τους εαυτούς σας σε υμνητές και προαγωγούς του σαπιου πολιτικού συστήματος…
Δημοσιογράφοι… Πολεμήσατε με πάθος οτιδήποτε Ελληνικό και συμπλεύσατε με τους πληρωμένους εχθρούς της Πατρίδας…
Δημοσιογράφοι… Συμβιβαστήκατε με το πολιτικό παρακράτος και μετατρέψατε τις εφημερίδες τους σε συνοικιακό BAZAAR…
Δημοσιογράφοι… Είστε πρωταθλητές της διαπλοκής και της παραπληροφόρησης και εξακολουθείτε να στηρίζεται, ω ανόητοι, με νύχια και με δόντια τον άνθρωπο που θα μείνει στιγματισμένος στην ιστορία ως ο πλέον μισητός έλληνας (;) πολιτικός…
Ακούστε πρίγκιπες της παραπληροφόρησης…
Ακούστε γκαιμπελίσκοι και βιαστές της αλήθειας…
Ο ευνοούμενός σας ετοιμάζεται να «την κάνει» με ελαφρά πηδηματάκια…
Το καλό που σας θέλω, εξαφανιστείτε κι εσείς μαζί του όσο είναι ακόμα νωρίς και πριν πέσει βαρύς ο πέλεκυς του λαού που περιφρονήσατε, παραπληροφορήσατε και εξαπατήσατε…