- Τρέμουν τα εφοπλιστικά γραφεία για την επόμενη μέρα
- Ετοιμάζεται μάχη σώμα με σώμα Κυβέρνησης και εφοπλιστών
-Λέτε να τους δούμε να... "απεργούν" στους δρόμους της Αθήνας με τα Cayenne;
Λίγους μόλις μήνες μετά την...
«ειρήνευση» μεταξύ κυβέρνησης και εφοπλισμού, η
άνοδος στην εξουσία του ΣΥΡΙΖΑ έχει πυροδοτήσει σωρεία συναντήσεων,
διαβουλεύσεων και αναλύσεων όσο αφορά τις επόμενες κινήσεις της
κυβέρνησης σε θέματα ναυτιλιακής πολιτικής.
Η τοποθέτηση στη θέση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας του Θοδωρή
Δρίτσα, που είναι βουλευτής Πειραιά, πυροδοτεί εξελίξεις σε θέματα
φορολόγησης της ποντοπόρου ναυτιλίας, στα λιμάνια, στην ακτοπλοΐα και
στα εργασιακά.
Ο νέος υπουργός έχει ξεκαθαρίσει ότι η ελληνική ναυτιλία, «ως ο πλέον
επιτυχημένος κλάδος της χώρας, θα αναλάβει το μεγαλύτερο βάρος για να
ξεπεραστεί η παρούσα οικονομική κρίση». Θέση την οποία στελέχη της
ελληνικής ναυτιλίας εκλαμβάνουν ως προαναγγελία για επανεξέταση της
οικειοθελούς συνεισφοράς των Ελλήνων πλοιοκτητών ναυτιλίας που ισχύει
από το 2014 και αύξηση της φορολόγησής τους.
Σαφής είναι η άποψη του Θοδωρή Δρίτσα για τη φορολογική πολιτική που
ισχύει για τη ναυτιλία, την οποία έχει καταθέσει επισήμως στη Βουλή: «Η
φορολογία με βάση το tonnage δεν συγκεντρώνει παραπάνω από 80
εκατομμύρια ετησίως, ποσό δηλαδή μικρότερο από τα παράβολα των
μεταναστών. Και μπροστά σε αυτές τις συνθήκες που ζει η χώρα μας και ο
ελληνικός λαός, στην κραυγαλέα εύνοια και στην κραυγαλέα παραβίαση του
Συντάγματος που λέει ότι όλοι οι Έλληνες πολίτες συμμετέχουν στα δημόσια
βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους, ερχόμαστε να δούμε ποιες είναι οι
πραγματικές δυνατότητες και η φοροδοτική ικανότητα του ελληνικού
εφοπλιστικού κεφαλαίου για να συνεισφέρει σε αυτήν την κρίση».
Ο Πειραιώτης υπουργός θα βάλει στο μικροσκόπιο και τα «περίεργα», όπως
τα χαρακτήρισε, funds, που τοποθετούνται στη ναυτιλία και περιορίζουν
τις ανταγωνιστικές δυνατότητες των παραδοσιακών πλοιοκτητών
επισημαίνοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα επιδιώξει να παρέμβει στο ζήτημα αυτό.
ΕΕΕ. Για την πιθανή αύξηση του φορολογικού πλαισίου που διέπει την
ελληνική ναυτιλία ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θόδωρος
Βενιάμης, δήλωσε πρόσφατα στη διάρκεια ναυτιλιακού συνεδρίου: «Η
ελληνική ναυτιλία είναι διατεθειμένη να προσφέρει περισσότερα στην
οικονομία, υπό μια αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση. Τον σεβασμό από όλους του
υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου λειτουργίας, το οποίο της επιτρέπει να
παραμένει ανταγωνιστική σε παγκόσμιο επίπεδο». Θέση πήρε μιλώντας σε
διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο και ο διευθύνων σύμβουλος της
Stealhtgas Χάρης Βαφειάς: «Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ ζητήσει κάτι λογικό η πλειοψηφία
των εφοπλιστών νομίζω ότι θα το δώσουμε, δεδομένου ότι αγαπάμε τη χώρα
μας και δεν θέλουμε να φύγουμε απ' αυτήν».
ΛΙΜΑΝΙΑ. Όσο αφορά τις επενδύσεις στα λιμάνια και κυρίως στην παρουσία
της Cosco στον Πειραιά αλλά και την επικείμενη πώληση του 67%, ο ΣΥΡΙΖΑ
είναι υπέρ της κρατικής εποπτείας και όχι της ιδιωτικοποίησης. Δεν είναι
τυχαίο ότι τις πρώτες ώρες παρουσίας του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο
Μέγαρο Μαξίμου, το επισκέφθηκεο Κινέζος πρέσβης Τζόου Σιαολί, ραντεβού
το οποίο δεν είχε ανακοινωθεί.
Ο Θοδωρής Δρίτσας έχει δηλώσει: «Η σύμβαση με την Cosco έχει γίνει, έχει
διανύσει ένα χρονικό διάστημα μεγάλο, έχουμε και την πρόσφατη ψήφιση
του φιλικού διακανονισμού. Όλα αυτά έχουν γίνει αλλά δεν βοηθούν. (…)
Βοηθούν σε μια κερδοφορία της εταιρείας αλλά δεν προσδίδουν προστιθέμενη
αξία στην ελληνική παραγωγική διαδικασία. Άρα χρειάζεται επανεξέταση
των πάντων. Προφανώς υπάρχουν πολλά περιθώρια σ' αυτή την κατεύθυνση»
είναι η θέση του για το θέμα.
Τα «αγκάθια» της ακτοπλοΐας και των εργασιακών
Ο ΣΥΡΙΖΑ κυριάρχησε εκλογικά στο Αιγαίο και αυτό είναι απόρροια και της
πολιτικής φιλοσοφίας του για καλύτερες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, χωρίς
να αποκλείει τον κρατικό παρεμβατισμό. Η νέα κυβέρνηση κινείται στη
λογική, όπως την έχει εκφράσει ο Θοδωρής Δρίτσας, ότι «οφείλει να
προστατεύει το γενικότερο δημόσιο συμφέρον αλλά και να επενδύει σε
δημόσιες επιχειρήσεις, ειδικά σε αγορές και περιοχές όπου η ιδιωτική
πρωτοβουλία αδυνατεί ή αδιαφορεί να επενδύσει». Η επίσημη θέση του
ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι «σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε το υπουργείο
Ναυτιλίας να παραμείνει απλός διεκπεραιωτής εφοπλιστικών αιτημάτων»...
Στα εργασιακά υπάρχει θέμα με τις ατομικές συμβάσεις , που υπέγραψε η
προηγούμενη κυβέρνηση για να κάνει πιο ανταγωνιστική την ελληνική σημαία
μειώνοντας το λειτουργικό κόστος του πλοίου. Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας
έκανε λόγο για «κοινοβουλευτικό και νομοθετικό πραξικόπημα υπέρ των
εφοπλιστών και εναντίον των ναυτεργατών». Εν κατακλείδι η φιλοσοφία του
Θ. Δρίτσα είναι ότι «νησιώτες, ναυτικοί, στελέχη του Λ.Σ.- Ε.Α., ο
κόσμος της ναυτιλίας, παρακολουθούν τον ΣΥΡΙΖΑ καιρό τώρα και γνωρίζουν
καλά τις θέσεις του. Με διάλογο και σοβαρή διαβούλευση, μια νέα εποχή
ανοίγει μετά τις 25 Ιανουαρίου».
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"
ΠΗΓΗ: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"