Έχουν «στεγνώσει» από ρευστό οι τηλεοπτικοί σταθμοί, για αυτό και οι επαναλήψεις προγραμμάτων κυριαρχούν, παρότι κοντεύουν Χριστούγεννα. Από τη μιά τα μεγάλα τραπεζικά δάνεια και από την άλλη η δραματική συρρίκνωση των διαφημιστικών εσόδων, έχουν δημιουργήσει συνθήκες ασφυξίας.
Πάλαι ποτέ πανίσχυροι σταθμοί αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες, παρά τις αθρόες απολύσεις και το «τσεκούρεμα» των μισθών, που σε πολλές περιπτώσεις αγγίζουν ή και ξεπερνούν το 50%. Οι ιδιοκτήτες τους δεν επενδύουν κεφάλαια, αναμένοντας και τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες.
«Να βάλω λεφτά σε ένα κανάλι που αύριο μπορεί να το χτυπήσει κάποιος άλλος στη δημοπρασία και να μου το πάρει;» αναρωτιέται σημαντικός παράγοντας των τηλεοπτικών ΜΜΕ. Για να απαντήσει πρόσωπο πολύ κοντά στον πρωθυπουργό: «Το πιο κλειστό επάγγελμα στην Ελλάδα είναι του καναλάρχη, όχι του φαρμακοποιού, του συμβολαιογράφου ή του φορτηγατζή. Δεν είναι καιρός να μπουν νέοι παίχτες στο παιχνίδι»;
Το ερώτημα είναι, βέβαια, ποιοι θα μπουν και με ποιες στοχεύσεις. Ποιοι επιχειρηματίες θα το τολμήσουν, γνωρίζοντας εκ των προτέρων ότι θα χάσουν πολλά χρήματα; Κανένας δεν αγνοεί ότι υπάρχει κανάλι που θα εμφανίσει ζημιές 30 εκατομ ευρώ, για το 2014, ενώ ένα άλλο πάνω από 15 εκατομ. Ποιοι λόγοι θα σπρώξουν, λοιπόν, επιχειρηματίες, με οικονομικό πλάνο και όχι με πολιτικό σχεδιασμό, να εμπλακούν σε τέτοια περιπέτεια;
Στα ερωτήματα αυτά, «αφεντικό» σε σταθμό πανελλαδικής εμβέλειας απαντά: «Οι φίλα προσκείμενοι στον Σύριζα. Ο Αλέξης Τσίπρας θα επιχειρήσει να δημιουργήσει ΄νέα τζάκια΄, όπως ο Ανδρέας Παπανδρέου στη δεκαετία του ΄80, όταν προσπάθησε να αμφισβητήσει την κυριαρχία του Χρήστου Λαμπράκη και να επιβάλει δικά του πρόσωπα».
Τι θα γίνει, τελικά; Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος αυτή τη στιγμή. Πιθανότατα πολλά θα αλλάξουν, παραδοσιακοί όμιλοι ενδέχεται να κλονιστούν, παλιές συμμαχίες να δοκιμαστούν και νέες -που κανείς δεν περιμένει- να αναδειχθούν. Ήδη το παρασκήνιο οργιάζει...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου