Σάββατο, 16 Μαΐου 2015

Ελληνικά αεροδρόμια: Το μεγάλο γερμανικό φαγοπότι με μπροστάρη την Lufthansa



Γράφει ο Γιάννης Κριτσαντώνης

Ποια είναι  η γερμανική εταιρία FRAPORT AG που διεκδικεί τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια; Είναι… ιδιώτης; Οι γερμανοί μετέχοντας στον διαγωνισμό επί κυβέρνησης Σαμαροβενιζέλων αυτοπαρουσιάζονται ως ιδιωτικό κοινοπρακτικό σχήμα. Είναι όμως;

Σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία που μου έδωσε μετά από ερώτημά μου η α΄ αντιπρόεδρος του γερμανικού κόμματος die Linke και μέλος του γερμανικού Κοινοβουλίου Sahra Wagenknecht,  «η εταιρία Fraport AG είναι, κατ αρχήν, η διαχειρίστρια εταιρία του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Γερμανίας που βρίσκεται στη Φρανκφούρτη. Πρόκειται για μία ανώνυμη εταιρία εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, αλλά το μεγαλύτερο μέρος της παραμένει στην ιδιοκτησία του Δημοσίου! Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Fraport είναι το κρατίδιο της Έσσης με 31,35% και το Stadtwerke Frankfurt am Main Holding ΕΠΕ (δημοτική επιχείρηση) με 20.02% που με τη σειρά του όμως ανήκει βέβαια στην πόλη της Φρανκφούρτης. Άλλοι μέτοχοι είναι η Lufthansa AG με 8,45% και η RARE κατασκευαστική υποδομών με 5,27%. Το υπόλοιπο 34,91 ποσοστό των μετοχών είναι διασκορπισμένο σε μικρούς μετόχους».

Δηλαδή ούτε η Lufthansa είναι ιδιώτης, αφού είναι κι αυτή μια κρατική εταιρία και μάλιστα μετέχει στη διαχείριση του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Γερμανίας, αυτό της Φρανκφούρτης. Για να θυμηθούμε όμως τα δικά μας, η Ολυμπιακή τότε είχε αποκλειστεί από τις ελληνικές κυβερνήσεις και την γερμανική αμαρτωλή Hochtief κατά την κατασκευή του «Ελ. Βενιζέλος» να μετέχει ως κρατική εταιρία στη διαχείριση του αεροδρομίου, διότι είχαν βάλει από τότε «πλώρη» να την πουλήσουν, πράγμα που υλοποίησε ο πολύς Χατζηδάκης. Έτσι η Ολυμπιακή έγινε ένας μικρός φτωχός ιδιώτης που δεν έχει πια λόγο σε κανένα ελληνικό αεροδρόμιο. Έχει όμως η… Aegean που είναι στενότατα συνδεδεμένη με την Lufthansa. Κι αν η Fraport AG πάρει και τα υπόλοιπα  ελληνικά αεροδρόμια, η Lufthansa (γνωστή για τις αδιαφανείς λειτουργίες της, μετά και το τελευταίο αεροπορικό δυστύχημα) θα είναι το αφεντικό παντού και θα καθορίζει δρομολόγια, σίγουρα και τις τιμές των εισιτηρίων μαζί με την Aegean, δηλαδή καρτέλ… Όσο γι αυτό, ξέρουμε πια τη «δύναμη» της επιτροπής ανταγωνισμού, αλλά και της ΕΕ που σε τέτοιες περιπτώσεις έχει… «σφυρίξει» αδιάφορα.! Και ποιος θα διαμαρτυρηθεί αργότερα για πανάκριβο αεροπορικό ναύλο, όταν δεν θα μπορεί να πάει πχ. Αθήνα-Χανιά ή Αθήνα Ηράκλειο,Γιάννενα, Κω ή Νάξο, ή Ρόδο, όταν το μεγάλο αφεντικό θα είναι παντού η Lufthansa; Κανείς. Ούτε η ελληνική κυβέρνηση. Διότι, όπως δήλωσε πρόσφατα και ο γερμανικής καταγωγής δικηγόρος του Ανώτατου Δικαστηρίου της Ιταλίας (Corte di Cassazione Roma) δρ Γιόακιμ Λάου (υπερασπίζεται τα θύματα της σφαγής του Διστόμου) «η Γερμανία δεν στηρίζεται πλέον σε νόμους, αλλά στην οικονομική της δύναμη και όπως έκανε και το 2000, που κατά παραβίαση των υποχρεώσεών της κατήργησε μονομερώς τη δυνατότητα άσκησης αξιώσεων αποζημίωσης για τα ναζιστικά εγκλήματα και αποστέρησε στα θύματα εγκλημάτων στρατευμάτων κατοχής κάθε πρόσβαση στα γερμανικά δικαστήρια», έτσι θα κάνει και αυτή τη φορά, όταν βάλει στο χέρι τα ελληνικά αεροδρόμια και αποπειραθεί κάποιος μετά να διαμαρτυρηθεί για καρτέλ…
Θα τα δώσει η σημερινή κυβέρνηση στο όνομα ενός «έντιμου συμβιβασμού» (έτσι το λένε τώρα) στην Fraport AG; Έχει κάνει ήδη πίσω σ αυτή την «ιδιωτικοποίηση»  ή όχι; Θα φανεί σε λίγο…
Δημοσίευση σχολίου